Page 3 - ผลงานนำเสนอเวที Pulinet
P. 3

ABSTRACT
                                     This research studied and compared between the expected services and the
                       services  that  students  actually  received  from  Khunying  Long  Attakraweesoonthorn  Learning

                       Resources Center in 5 aspects: 1) service 2) library staff 3) information resources 4) access to
                       information resources 5) location and environment by using only a survey research for collecting

                       data from the sample group. The research population was undergraduate students of Prince of
                       Songkla University, Hat Yai Campus, 162 people. The data was collected in 2018. A questionnaire
                       was used in this research and the statistics used for data analysis were mean (x) and standard

                       deviation (S.D.).

                                     The results of this research revealed that undergraduate students had an average
                       of the actual services received by Khunying Long Attakraweesoonthorn Learning Resources Center

                       was high  (x = 3.98, S.D. = 1.0), and the expectation of the service quality was high (x = 4.30, SD =


                       0.99) and when summarizing each aspect individually, found that the undergraduate students had
  LRC
                       a higher average level of expectation than the level of service actually received in all aspects of
                       research.

                                     The results of this research will be useful for both service users and library staff
                       because it will affect the service quality better and respond to service users in every aspect, build

                       trust and a good image for libraries in future operations.

                       Keyword: Expectation, Service quality, Information services


                       บทนํา

                                     คุณภาพการบริการถือเปนหัวใจสําคัญในการขบเคลื่อนงานบริการสารสนเทศของสํานัก
                                                                         ั
                                                                                                 ั
                       ทรัพยากรการเรียนรูคุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร เพราะจะสรางความเชื่อมั่นแกผูใชบริการ ทางสํานกฯ ไดมีการ
                                                                                  
                                                                            
                                                          ั
                                              ื่
                        ั
                       พฒนารูปแบบการใหบริการเพอใหสอดคลองกบความตองการของผูใชบริการและเทคโนโลยีที่เปลี่ยนแปลงไป
                       ตลอดเวลา การมุงเนนและใหความสําคัญกับการยกระดับคุณภาพการบริการจะสรางความเชอมั่นใหกบกลุม
                                                                                              ื่
                                                                                                     ั
                       ผูใชบริการเดิมและเพิ่มเติมสูกลุมผูใชบริการใหมจึงมีความจําเปนอยางยิ่ง หากผูใหบริการสามารถใหบริการไดตรง
                       ตามความตองการหรือเกนความคาดหวังที่ผูรับบริการตั้งไว ยอมสงผลตอความพึงพอใจและความจงรักภักดี ตอ
                                         ิ
                                                           
                                                                         ิ่
                                                              
                       องคกร นําไปสูการแนะนํา บอกตอกบผูที่สนใจกอใหเกิด รายไดที่เพมมากขึ้น (มุกดาฉาย แสนเมือง และ ชลธิศ
                                                  ั
                       ดาราวงษ, 2560)
                             
                                     สํานกทรัพยากรการเรียนรูคุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร เปนศูนยกลางการใหบริการ
                                        ั
                                          ื่
                                                                        ั
                       สารสนเทศ ทุกรูปแบบ เพอสนับสนุนการเรียน การสอนและการวิจยของมหาวิทยาลัย โดยใชเทคโนโลยีที่ทันสมัย
                                                                                            
                                      
                       เชื่อมโยงเปนเครือขายและจัดสถานที่ สภาพแวดลอม และโครงสรางพนฐานที่เอื้อตอการใหบริการสารสนเทศ
                                                                            ื้
                                                                                                 
                               ิ
                                                                          ึ
                                                                                     
                       ในการดําเนนงานของสํานักฯ นั้น โดยในป 2563 มีการสํารวจความพงพอใจของผูใชบริการตอการใชบริการของ
                       สํานักฯ ใน 5 ดาน คือ 1) ดานทรัพยากรหองสมุด 2) ดานบริการ/กระบวนการตาง ๆ ของหองสมุด 3) ดานบุคลากร
   1   2   3   4   5   6   7   8